Eazit maakt zich hard voor communicatieoplossingen en -diensten die werken voor het mkb. We zien kansen waar anderen problemen zien en streven naar optimale connectiviteit tussen u en uw klanten. Ook als u even niet bereikbaar bent of wenst te zijn. We geloven dat een gemiste oproep geen gemiste kans is, maar juist kansen biedt. Met een slimme business voicemail strategie verhoogt u de efficiëntie op de werkvloer aanzienlijk én verzilvert u sneller omzetkansen.

Waarom business voicemail onmisbaar is

Het van tijd tot tijd missen van een oproep is onvermijdelijk bij inbound telefonie. Misschien woont u (of uw collega) om belangrijke vergadering bij of zijn er urgente zaken om af te handelen. Of komen er meer telefoontjes binnen dan uw afdeling direct kan afhandelen.

Waar u normaal gesproken een (potentiële) klant kunt verliezen bij het missen van een oproep, biedt business voicemail de mogelijkheid om een bericht aan te nemen of instructies/tips achter te laten, zodat wanneer de eerstvolgende mogelijkheid zich aandient, follow-up-contact kan worden opgestart.

Vaak wel business voicemail in gebruik, maar zonder doel

Veel bedrijven hanteren wel een bedrijfsvoicemail, maar benutten het potentieel ervan niet volledig. Het gaat erom dat een voicemail met een doel wordt ingesteld. Wat hoopt u te bereiken met de beller die een voicemail achterlaat op uw bedrijfsnummer? Waarom zouden ze bij u een voicemail achterlaten?

Effectief business voicemail inzetten

Of uw medewerkers nu op kantoor of andere werkplaats werken of vanuit huis; de bedrijfsactiviteiten moeten overal doorgang kunnen vinden. Nu hybride werken voor veel bedrijven de norm is geworden, is het belang van business voicemail nog groter geworden. Hieronder delen we een aantal concrete manieren om meer uit uw business voicemail te halen:

1.    Wees altijd op de hoogte met voicemail-to-email

Eazit Sim Only, Mobile Connect en Managed Mobile van Eazit omvatten standaard de functie ‘Voicemail-to-email’. Hiermee worden audiobestanden van uw voicemailberichten automatisch naar uw e-mailadres verzonden wanneer u uw mobiele telefoon niet bij de hand heeft, niet in de gelegenheid bent om op te nemen of de batterij onverhoopt leeg is. Dankzij deze notificaties bent u altijd op de hoogte van de laatste gebeurtenissen op het vlak van klantcontact en glipt er geen moment tussendoor.

2.   Virtual voice agent

Niet aanwezig, maar toch de beller optimaal van dienst zijn? Dan is de virtual voice agent van Eazit de ideale business voicemail oplossing. Deze virtuele hulp is zowel binnen als buiten werktijd inzetbaar. Bij klantcontact kan de virtual voice agent niet alleen terugbelverzoeken registreren en notities aannemen, maar ook veelgestelde vragen automatisch beantwoorden en de beller zo nodig doorschakelen naar een collega of afdeling die de klant verder kan helpen.

3.   Zorg voor een eenduidige klantervaring

Een business voicemail levert een belangrijke bijdrage aan de klantervaring en positionering van uw bedrijf. Laat een professional uw business voicemail inspreken voor een consistente en goede (eerste) indruk. Altijd goed verstaanbaar, met een fijne telefoonstem, een prettig spreektempo en alles vriendelijk verwoord. Zo biedt u elke beller een warm welkom én een eenduidige merkbeleving. Wist u dat Eazit dit voor uw bedrijf kan verzorgen? Ook voor de persoonlijke zakelijke voicemails van uw personeel. (Deze service is uitsluitend beschikbaar voor zakelijke mobiele aansluitingen van Eazit.)

Verhoog uw productiviteit met business voicemail van Eazit

Wilt u weten hoe onze voicemailoplossingen u nog meer kunnen helpen uw productiviteit verder te verhogen? Of welke overige communicatieoplossingen van Eazit uw klantcontact bevorderen? We helpen u graag op weg! Neem vandaag nog contact met ons op via de live chat, telefonisch (088-355 00 60) of e-mail (advies@eazit.nl).

 

Top