De Rooy

“Transparantie en helderheid. Je kunt van ze op aan!”

  • Actief bij Eazit sinds: 2013
  • Diensten: IP-centrale, Mobile Connect en Internet
  • Totaal aantal medewerkers: 90 – 100
  • Standplaats: ’t Goy (Houten)
  • Branche: Transport

De Rooy Transport & Logistiek in Houten is een duurzame logistieke dienstverlener met ca. 100 medewerkers, heeft een wagenpark van zo’n 70 voertuigen en verzorgt (speciale) transporten door heel Europa. In 2013 installeerde Eazit een Innovaphone IP 800  VoIP-centrale waarin naast alle bureau-aansluitingen ook de mobiele toestellen van de chauffeurs worden ondergebracht. Peter de Rooy, algemeen directeur: “Enige jaren geleden liepen de meeste contracten met onze leveranciers af. Dat leek ons een goed moment om eens te kijken hoe het anders en beter kon. De telefooncentrale die we hadden, was ons verkocht als VoIP-centrale maar bleek in te praktijk niet als zodanig te werken. Bovendien zochten we naar een betere oplossing voor het telefoonverkeer met onze chauffeurs. De mobiele telefoons die ze hadden, werden door de meesten zowel privé als voor het werk gebruikt. Dat moest allemaal gedeclareerd worden. Heel lastig, niet efficiënt en veel te duur.”

“Ik heb toen bij Eazit en bij een paar andere leveranciers de vraag neergelegd of zij een kostenefficiëntere oplossing hadden. Mensen van Eazit zijn hier geweest, hebben onze telecommunicatie geanalyseerd en geïnventariseerd waar onze behoeften lagen. Vervolgens hebben ze een voorstel gedaan dat ons direct aansprak omdat het zo helder en transparant was, vooral waar het ging om de uiteindelijke gesprekskosten. Een heel simpel plaatje: dit is wat je nu kwijt bent en dat ga je straks betalen! De andere aanbieders waren veel onduidelijker en ze kwamen qua prijs niet eens in de buurt. Het voorstel van Eazit kwam erop neer dat we onze nieuwe centrale binnen anderhalf jaar terugverdienden, alleen al door de besparing op onze gesprekskosten.”

De Rooy Transport & Logistiek heeft een Innovaphone IP 800  VoIP-centrale met ongeveer twaalf vaste bureau­toestellen en een roaming dect systeem met dekking op het gehele terrein. “Ook alle mobiele toestellen van onze chauffeurs zijn nu gekoppeld met de telefooncentrale. Die zijn zo geprogrammeerd dat ze alleen met kantoor kunnen bellen. Intern, dus dat betekent dat onze telefonie een stuk efficiënter en vooral ook goedkoper wordt. Daarnaast is er ook data toegevoegd aan het abonnement, omdat onze chauffeurs met een app werken op hun nieuwe Samsung toestellen. Voor beheer en veiligheid heeft Eazit bovendien nog Mobile Device Management toegevoegd.”

“Over het algemeen is de implementatie vlekkeloos verlopen. In het gebruik kom je altijd wel wat dingetjes tegen – instellingen die je net iets anders wilt hebben en zo. Maar één telefoontje naar Eazit is genoeg; binnen 5 minuten is het geregeld. Dat kan allemaal op afstand. Als ik Eazit zou moeten kwalificeren, dan denk ik vooral aan transparantie en helderheid. Je kunt van ze opaan. Dat hebben we gemerkt tijdens de installatie. Ik kan me niet herinneren dat we met de omschakeling van oud naar nieuw ook maar één minuut hebben stil gelegen. Vooral wanneer je een leek bent op het gebied van telefoontechniek, is dat vertrouwen extra belangrijk.”

Hoe kan Eazit ú ondersteunen bij uw missie?

The Stone gaat voor totaaloplossing van Eazit
“Een prettige end-to-end-ervaring voor onze klanten én onszelf”

Met ruim 50 winkels in Nederland is The Stone een bekende in het Nederlandse winkelstraatbeeld. Buiten de fysieke locaties zet de multibrand fashio…

AGIN Timmermans investeert in toekomstbestendige ICT
“Vlotter werken op afstand dankzij gebruiksvriendelijke cloudtelefonie-oplossingen”

Hoe kunnen we onze bereikbaarheid vergroten nu werken op afstand de norm is geworden? Die vraag hield de gemoederen van AGIN Timmermans – een &nbsp…

BrainWash-filialen zitten er weer geknipt bij
“In alles heeft Eazit laten zien er echt voor te gaan”

Dat ‘coronakapsel’ het tot de Dikke Van Dale schopte, geeft goed weer hoe turbulent het afgelopen jaar was voor kapperszaken. Bij de afkondiging va…

VanLomanKempHoogstad

“Helder, professioneel en echt oplossingsgericht” Actief bij Eazit: sinds 2011Diensten: Managed Voice, Datanetwerk, InternetVestiging: Amsterdam…

Myler

“Er is zelfs sprake van een warme band.” Actief bij Eazit sinds: 2011Diensten: ICT beheer, Clouddiensten, Netwerk en Wifi, Hosted IP-telefonie, …

De Rooy

“Transparantie en helderheid. Je kunt van ze op aan!” Actief bij Eazit sinds: 2013Diensten: IP-centrale, Mobile Connect en InternetTotaal aantal…

Rino Groep

“Het is gewoon prettig samenwerken met Eazit.” Actief bij Eazit sinds: oktober 2013Diensten: ICT beheer, Netwerk en Wifi, Hosted IP-telefonie (M…

RID/RIOzorg

“Snelle service, goede samenwerking en hele fijne contacten.” Actief bij Eazit sinds: 2011Diensten: Managed Voice, Managed Mobile en M…

China Southern Airlines

“Een eerlijke en betrouwbare partner, dat geeft een goed gevoel.” Actief bij Eazit sinds: 2013Diensten: Hosted Voice en InternetAantal medewerke…

Verwey Jonker Instituut

“Aandacht en betrokkenheid. Ze nemen je serieus.” Actief bij Eazit sinds: november 2010Diensten: Managed VoiceStandplaats: UtrechtTotaal aantal …