Skip to the main content

Studentalent

Al jouw bedrijfscommunicatie georganiseerd via één complete oplossing.

 

Hoogopgeleide werknemers vinden om jouw bedrijf verder te helpen. Studentalent is de specialistische bemiddelaar die HBO/WO studenten begeleidt naar uitdagende parttime werkzaamheden en projecten. Studentalent is een landelijk opererende organisatie met verschillende vestigingen van waaruit dagelijks hard gewerkt wordt om opdrachtgevers te ondersteunen bij het vinden van ambitieuze medewerkers. Zakelijke telefonie is van levensbelang voor een goede dienstverlening en succesvol resultaat.

De vorige telefonieomgeving van Studentalent voldeed niet meer aan de eisen. Een niet altijd stabiele heldere geluidskwaliteit zorgde voor ongemak tijdens zakelijke gesprekken. Daarnaast waren telefonie, de infrastructuur en het communicatieplatform ondergebracht bij verschillende partijen. Het was daardoor niet altijd duidelijk bij welk loket men moest zijn met een vraag.

Bij de oriëntatie naar een nieuwe oplossing waren er 3 belangrijke voorwaarden:

  1. Continuïteit; het nieuwe platform moest toekomstvast zijn om de continuïteit te waarborgen
  2. Kostenreductie; de kosten waren hoog in verhouding tot de mogelijkheden
  3. Verhoogde bereikbaarheid: weten wie er belt en waar medewerkers zijn versterkt het succes van Studentalent

Eazit bood een oplossing met voordelen voor zowel de gebruikers als voor de organisatie. Vast en mobiel biedt één omgeving waarbij het communicatieplatform volledig geïntegreerd is met de lijnen en de voip-telefonie dienst.

Gijs Wibier, ICT-manager bij Studentalent is enthousiast:

“De dienstverlening is nu ondergebracht bij één partij en wordt van begin tot eind in de gaten gehouden.”

Voor de organisatie betekent dit één loket voor servicevragen. “Als we bellen met een vraag krijgen we vaak dezelfde persoon aan de telefoon en men weet wie we zijn en waar het over gaat. Daarnaast krijgen we één factuur en omdat alle diensten onderdeel zijn van één contract, geldt er ook één einddatum. Ook als er op een later moment onderdelen aan het pakket toegevoegd worden, dan geldt voor deze diensten dezelfde einddatum.”

De werknemers van Studentalent beschikken nu over optimale communicatiemogelijkheden. Indien gewenst kan vanuit het platform elke vorm van communicatie geïnitieerd worden zoals telefoon, email, sms, chat, etcetera. Door de software van het platform worden de inkomende gesprekken beter gerouteerd en kan direct gezien worden welke medewerkers beschikbaar zijn. De bereikbaarheid is hiermee aanzienlijk toegenomen.

Een volgende stap die Studentalent overweegt is de koppeling met hun CRM-systeem, MS Dynamics Navision. Als dan gebeld wordt verschijnt direct de juiste klantinformatie op het scherm, kunnen ook de gegevens actueel gehouden worden en is alle belhistorie voor alle medewerkers direct inzichtelijk.

“Ook voor de toekomst is Vast en Mobiel geïntegreerd een goede oplossing, aldus Wibier. We hebben nu geen eigen hardware meer op locatie maar nemen een clouddienst af. Dit scheelt in de kosten en is goed voor de continuïteit.

Nieuwe medewerkers kunnen eenvoudig toegevoegd worden binnen het bestaande contract. Deze schaalbaarheid en flexibiliteit is voor ons belangrijk. Daarnaast betalen we een vaste prijs per medewerker waardoor de kosten voorspelbaar zijn. Updates van het systeem zitten in de prijs begrepen zodat we ook hier niet voor verrassingen komen te staan.

Samengevat hebben we nu een state-of–the-art (cloud)communicatieplatform met meer functionaliteit en betere bereikbaarheid tegen aanzienlijk lagere kosten.”