Met ruim 50 winkels in Nederland is The Stone een bekende in het Nederlandse winkelstraatbeeld. Buiten de fysieke locaties zet de multibrand fashionstore volop in op integratie van online en offline kanalen. “Onze IT moet gewoon werken. Dat lukt het beste bij een partij die goed het overzicht bewaart. Eazit is zo’n partij”, vertelt Sander Goedhart, Omnichannel Manager bij The Stone.

Goedwerkende internetvoorziening cruciaal voor bestelplatforms

Alle 56 winkels van The Stone zijn sinds 2016 uitgerust met bestelterminals waarop het totale aanbod van The Stone te vinden is. Is een artikel uitverkocht in de winkel maar nog wel beschikbaar via de webshop (waar alle winkels ofwel voorraadlocaties aan zijn gekoppeld), dan biedt het winkelpersoneel van The Stone klanten de optie het artikel direct via de webshop aan te schaffen en aan de kassa af te rekenen. De klant heeft vervolgens de keuze om de bestelling later af te halen in de winkel, thuisgestuurd te krijgen of te kiezen voor een DHL-afhaallocatie.

“In het analoge tijdperk was ons winkelpersoneel al gauw tientallen handelingen en telefoontjes verder. Dit proces wordt op de bestelterminal versneld afgehandeld via een interne weborder. Dan moet je wél kunnen vertrouwen op een goedwerkende internetvoorziening”, vervolgt Sander. “In alle winkels.”

The Stone bestelterminaal

In de lucht blijven door slimme netwerkconfiguratie en -monitoring

Voor optimale bereikbaarheid heeft Eazit de netwerken in het hoofdkantoor en alle winkelfilialen aangelegd en voorzien van switches, waardoor het netwerkverkeer nu geprioriteerd kan worden. Hierdoor kan The Stone er ook tijdens piekmomenten op vertrouwen dat betalingen, interne ordercirculatieverzoeken en weborders vanaf de besteltermimals goed doorkomen. Hetzelfde slimme routeringsprotocol zorgt er ook voor dat de webshop en de telefoonlijnen prioriteit krijgen op het netwerkverkeer zodat het plaatsen van (telefonische) bestellingen doorgang kan vinden. In de grotere vestigingen zijn daarnaast 4G-backup-dongels meegeleverd zodat de pin- en kassasystemen bij eventuele internetstoringen operationeel blijven.

Op afstand monitort Eazit de netwerken van alle vestigingen. Werkt de wifi in een filiaal onverhoopt niet goed of loopt de internetsnelheid terug? Met uitlezingen op afstand en inzicht in de wifi-dekking en het bandbreedteverbruik is de oorzaak vlot boven water. Door deze proactieve werkwijze functioneert de verbinding snel weer optimaal, vaak nog voordat er hinder plaatsvindt.

IT zonder omkijken

Zoals The Stone alles op alles zet om klanten een soepele winkelervaring te bieden, streeft Eazit dat na voor The Stone met het bieden van een soepele IT-ervaring. Dat wil zeggen: IT leveren die The Stone in staat stelt zich volledig op de core business te richten. “Daarvoor wil je terechtkunnen bij een partij die onze IT centraal aanstuurt, duidelijkheid geeft bij vragen en die er staat wanneer het nodig is”, besluit Sander.

Hoe kan Eazit ú ondersteunen bij uw missie?

Top