Enreach versterkt cloud contact center aanbod met overname van Deense HeroBase

Enreach versterkt cloud contact center aanbod met overname van Deense HeroBase

One-stop-shop door toevoeging marketing- en salesautomatisering

Almere, 3 september 2020 – Enreach, de snelgroeiende Europese unified communications groep, gesteund door investeringsmaatschappij Waterland, breidt haar productaanbod uit met de overname van de Deense cloud contact center software specialist HeroBase A/S (‘HeroBase’). Enreach, moederbedrijf van onder meer Voiceworks, Eazit en i4IP, is één van de grootste aanbieders van zakelijke communicatie en samenwerkingsoplossingen in Europa.

Nieuwe mogelijkheden door automatisering
Door de toevoeging van HeroBase aan de groep wordt marktleidende contact center en marketing automatiseringsoplossingen geïntegreerd in het bestaande product-aanbod. Op deze manier biedt de groep een volledig AVG-conforme cloud contact centeroplossing voor haar partners en klanten in heel Europa. Tegelijkertijd wordt ook de aanwezigheid van de groep in Scandinavië vergroot. HeroBase verkoopt haar eigen software, Hero Outbound, aan meer dan 175 klanten in acht landen en verwerkt meer dan 250 miljoen oproepen per jaar.

Volledig cloud contact center aanbod
Stijn Nijhuis, CEO van Enreach: “De overname van HeroBase draagt bij aan onze buy-and-build strategie om één van Europa’s marktleiders te worden op het gebied van unified communications. Om een volledig cloud contact center aanbod te kunnen aanbieden, kwamen we tot de conclusie dat het toevoegen van HeroBase perfect aansloot op onze laatste overname van Masvoz. Dit is de nummer één in Spanje op het gebied van B2B-cloud communicatie. Samen bieden ze direct een toonaangevende ‘one-stop-shop’ cloud contact center-oplossing voor Enreachklanten in heel Europa. We zijn dan ook zeer verheugd om HeroBase in onze groep te mogen verwelkomen.”

Multichannel sales experts
HeroBase biedt een unieke propositie van slimme, flexibele en multichannel salesoplossingen voor middelgrote tot grote bedrijven. Het bedrijf blijft onafhankelijk opereren, maar geniet ook de voordelen en synergie die door de samenwerking

met de groep zijn ontstaan. Het bedrijf blijft gevestigd in Kopenhagen, Denemarken. Casper Langhoff, CEO van het HeroBase, zal samen met zijn ervaren managementteam aanblijven.

Langhoff: “In de afgelopen jaren hebben we een consistente groei gerealiseerd en is ons productaanbod sterk uitgebreid. De overname van HeroBase door Enreach is een strategische en weloverwogen beslissing die niet alleen de groei van onze bestaande klanten faciliteert, maar ook de groei van de hele groep op het gebied van contact centers. Een goed voorbeeld is de onmiddellijke synergie tussen HeroBase en Masvoz voor de verkoop van haar cloud contact center oplossingen en onze marketing automatisering en sales software”.

HeroBase is in 2016 opgericht en heeft een ambitieuze groeistrategie. Het bedrijf voegde marketing automatiseringstools toe aan haar portfolio met de overname van CampaignOne in 2018 en betrad hiermee zowel de Zweedse als de Finse markt. HeroBase lanceerde in 2018 ook met succes haar geïntegreerde betalingsdienst Hero Payments. Met 40 medewerkers en een volledige AVG-conforme oplossing die alle communicatie ondersteunt en een grotere betrokkenheid bij klanten realiseert is HeroBase in perfecte staat voor toekomstige groei.

Succesvolle cyberaanval Nederlandse leger door nalatigheid

Gisteren kwam naar buiten dat Chinese hackers toegang hebben gekregen tot computersystemen van het Nederlandse leger. Ondanks dat er geen belangrij…

(Microsoft)Teams Versterken: Cloud Telefonie Integratie voor Maximale Efficiëntie

In de steeds veranderende wereld van informatietechnologie is het voor IT-besluitvormers en ondernemers van cruciaal belang om tools te selecteren …

Eerlijk over Bellen met Microsoft Team: Een Overzicht voor Ondernemers

De revolutie in zakelijke communicatie is niet te missen, vooral met de opkomst van Microsoft Teams Telefonie. Wij krijgen steeds meer vragen over …