De RINO Groep in Utrecht verzorgt opleidingen, cursussen, trainingen en congressen voor de geestelijke gezondheidszorg en aanverwante sectoren. Sinds oktober 2013 verzorgt Eazit het complete ICT-Beheer voor de RINO Groep. In januari 2017 is de RINO Groep verhuisd naar een nieuw pand in Utrecht, waar Eazit diverse werkzaamheden voor heeft mogen uitvoeren, zoals de vervanging van de servers en het netwerk en het verzorgen van toegangscontroles via Salto, camera beveiliging en narrowcasting. Daarnaast zijn er in het nieuwe pand diverse bekabelings-werkzaamheden uitgevoerd, is de wifi uitgebreid en is er Ziggo glasvezel en vDSL geleverd. De RINO Groep maakt gebruik van een hosted VoIP-telefooncentrale met meer dan 75 aansluitingen. Gilda de Kiviet, ICT-manager bij de RINO Groep legt uit hoe de verhuizing van de organisatie is verlopen.
“In de maanden en weken voor de verhuizing hebben we gezamenlijk een goed en strak schema gemaakt over de werkzaamheden die per dag uitgevoerd moesten worden, zowel voor de ICT als de elektrotechniek en telefonie. Het was wel erg spannend of alles zou lukken voor de verhuisdatum, omdat de bouwwerkzaamheden in het nieuwe pand nog niet helemaal voltooid waren. Het stof moest in het verhuisweekend nog neerdalen, maar gelukkig kon alle hardware voor zowel ICT als de telefonie verhuisd worden. Eazit heeft in dat weekend alle werkplekken gereed gemaakt, zodat de kantoormedewerkers in principe die maandag op kantoor aan de slag konden. Uiteindelijk hebben we besloten om iedereen tijdelijk thuis te laten werken, wat dankzij de inmiddels operationele netwerkinfrastructuur heel goed mogelijk was. Dat iedereen ‘gewoon’ door kon werken ondanks alle bouwwerkzaamheden die aan de gang waren, werd door iedereen als erg zeer prettig ervaren.” Voor de daadwerkelijke verhuizing waren de servers al vervangen. “Er waren serieuze klachten over de performance en snelheid van de servers op de oude locatie. Ze waren echt aan vervanging toe. We hebben besloten voor de zowel de performance als de logistiek om de servers en de opbouw van de hardware eerder te vervangen. De verbetering was direct zichtbaar. Vooral de mailomgeving werkte een stuk sneller. En daardoor kon later de focus alleen op de daadwerkelijke verhuizing en het zsm operationeel maken liggen.”
“Eenmaal in het nieuwe pand is er veel veranderd voor de medewerkers van de RINO Groep en de deelnemers en docenten. “We werken nu met flexwerkplekken en open ruimtes. Dat is voor sommige mensen natuurlijk wel even wennen, maar het hokjes-idee is weg. Het is fijn dat de thin clients achter de schermen zijn geplaatst, wat geheel in lijn is met onze clean desk policy die wij in dit nieuwe pand hanteren, het geeft een uniform en opgeruimd beeld.” Het nieuwe pand kenmerkt zich door de grote lichtinval en ruime opleidingslokalen, maar ook de open work space en glazen overleg- en samenwerkplekken voor de medewerkers op kantoor. “De dekking van de wifi in het nieuwe pand is nu optimaal. Dat is voor onze organisatie een randvoorwaarde, aangezien we met het kantoorpersoneel met flexwerkplekken werken en deelnemers en docenten die overal online moeten kunnen zijn. Als we vol zitten is de goede werking van de wifi natuurlijk van groot belang. Niet alleen op de kantoorvloer, maar ook op de opleidingsvloer waar elk hoekje gebruikt kan worden om te studeren of te werken.”
Naast de ICT heeft Eazit in het nieuwe pand ook het toegangsbeheer (Salto), de camerabeveiliging en narrowcasting mogen leveren. Daarnaast is de telefonie uitgebreid. “Het Salto toegangssysteem is nieuw voor onze organisatie. We hebben die op alle toegangsdeuren en zalen en zelfs op de printers geïnstalleerd. Dit werkt erg prettig!” De narrowcasting zorgt voor de actuele informatie op de afdelingen. “Infomatie over zaalbezetting voor deelnemers en docenten waar ze moeten zijn, treintijden; marketing campagnes, het wordt nu op elke afdeling getoond en is erg informatief..” In het oude pand had de RINO Groep al telefonie van Eazit. Dit is in het nieuwe pand uitgebreid. Er zijn meer Dect ontvangers in het gehele pand aangebracht en er zijn meer handsets bijgekomen. “Aangezien wij in dit nieuwe pand flexibeler werken moet iemand gewoon bereikbaar kunnen zijn waar hij of zij ook gaat zitten. Dat is met de handsets natuurlijk mogelijk.”
Over de samenwerking tussen de RINO Groep en Eazit gedurende de afgelopen jaren en de recente verhuizing is Gilda tevreden: “Ik vind dat er netjes en goed gewerkt wordt en het is fijn dat er wekelijks iemand van de ICT op locatie zit. Het zijn de details die het prettig werken maken; een terugkoppeling van werkzaamheden door een Eazit medewerker. Er wordt netjes en zorgvuldig gewerkt. Die manier van werken zie je zeker niet overal. Het is gewoon prettig samenwerken met Eazit.”
Hoe kan Eazit ú ondersteunen bij uw missie?
Eazit
Bel ons op: 088-355 00 00 Of
e-mail naar: advies@eazit.nl