Cloud-telefonie levert een grote bijdrage aan de professionalisering van de bedrijfscommunicatie. Gebruikers beschikken over uiteenlopende opties om cloud-telefonie af te stemmen op de bedrijfsbehoeften. De meerwaarde ervan wordt echter nog groter met de integratie van bestaande bedrijfssystemen zoals CRM en ERP. Zo wordt het bijvoorbeeld mogelijk om relevante contactinformatie te tonen bij inkomende gesprekken of het terugbellen van een klant. In dit artikel laten we zien hoe de integratie van cloud-telefonie met dergelijke bedrijfssystemen werkt en wat de voordelen daarvan zijn.
Cloud-telefonie is te integreren met verschillende bedrijfssystemen. CRM en ERP zijn de meest voorkomende, maar ook andere bedrijfsspecifieke systemen kunnen meestal worden geïntegreerd met cloud-telefonie. Er zijn drie niveaus waarop cloud-telefonie kan worden geïntegreerd met bedrijfssystemen:
Onze adviseurs vertellen u graag welk niveau het beste past bij uw organisatie en klantcontactwensen. Kom in contact.
De integratie van uw bedrijfssystemen aan cloud-telefonie draagt bij aan efficiënter klantcontact:
Voorbeelden van CRM- en ERP-systemen waarvoor Eazit de integratie met cloud-telefonie mee heeft verzorgd:
Staat uw pakket er niet bij? Geen probleem. We bieden nog veel meer opties aan. Informeer naar de mogelijkheden.
Zeker in kleinere ondernemingen vervult personeel vaak meerdere rollen, waardoor men lang niet altijd op één vaste locatie doorbrengt. Bereikbaarheid on the go is dan cruciaal. Met VoIP-telefonie kunnen inkomende gesprekken, e-mailberichten, video-oproepen, chatconversaties en alle overige integraties ook binnenkomen op mobiele apparaten. Zo blijft service en bereikbaarheid richting klanten en collega’s altijd en overal gewaarborgd.
Bovenstaande voorbeelden laten zien dat de integratie met CRM- of ERP-systemen zorgt voor een snellere en klantvriendelijkere benadering. Het belang van een goede klantenservice is enorm; het kost gemiddeld zes keer zoveel om een nieuwe klant te winnen dan om een bestaande klant te behouden. De voordelen liegen er niet om:
Hoe klanten uw bedrijf beleven hangt direct samen met uw klantenservice. Bij een negatieve ervaring is de kans groot dat de klant bij een concurrent aanklopt. Het tegenovergestelde is ook waar, een positieve klantervaring versterkt de positie van uw bedrijf. Klanten besteden graag iets extra’s wanneer daar goede en snelle service tegenover staat.
De integratie van cloud-telefonie met uw CRM en ERP-systeem tilt uw klantenservice naar een hoger niveau. Daarnaast biedt cloud-telefonie de mogelijkheid om gespreksdata te verzamelen (t.b.v. business intelligence) en professionele voicemailberichten en wachtrijen in te stellen. Ook kunnen gesprekken/contactmomenten buiten kantoortijden gemakkelijker worden geregistreerd en opgevolgd.
Bij Eazit bieden we betrouwbare en flexibele cloud-telefonie-oplossingen voor elk mkb-bedrijf. Groeit uw bedrijf, dan groeien onze oplossingen met u mee. Zoekt u een partner voor het integreren van CRM- en ERP-systemen met uw cloud-telefonie? Eazit helpt u graag verder! Neem contact op via onderstaande button voor meer informatie.
Eazit
Bel ons op: 088-355 00 00 Of
e-mail naar: advies@eazit.nl