KPN schakelt zijn 3G-netwerk op 31 maart 2022 uit, zo heeft het telecombedrijf eerder vorig jaar bekend gemaakt. Het 2G-netwerk van KPN blijft langer in de lucht, ten minste tot april 2025. De netwerken worden uitgeschakeld vanwege de uitbreiding van het 5G-netwerk en het verbeteren van het huidige 4G-netwerk. Maakt u nog gebruik van het 3G-netwerk? Dan ervaart u wellicht nu al kwaliteitsverlies, want KPN is sinds 1 november 2021 al gestart met de uitfasering van het 3G netwerk. Wacht daarom niet langer en stap vandaag nog over op 4G.

Maakt u nog gebruik van het 3G netwerk?

Na 31 maart 2022 is het gebruik van het 3G netwerk niet meer mogelijk en zal de verbinding terugvallen naar 2G.

Dit gebeurt er als u terugvalt naar 2G:

  • De internetverbinding is langzamer
  • Geluidskwaliteit van bellen is minder
  • U kunt niet internetten en bellen tegelijkertijd

 

Wacht niet tot 31 maart en zorg ervoor dat dat uw organisatie nu al klaar is voor 4G. Zo maakt u optimaal gebruik van het mobiele netwerk en staat niets uw werkprocessen nog in de weg.

Controleer uw toestel of wijzig uw instellingen

  • Controleer op eazit.nl/controleer-toestel of uw toestel geschikt is voor 4G. Staat uw toestel er niet tussen? Controleer voor de zekerheid uw toestelhandleiding.
  • Is uw toestel wel geschikt voor 4G, maar staat deze hier nog niet op ingesteld? Wijzig dan uw toestelinstellingen. Bekijk deze handleiding om te zien hoe u uw toestelinstellingen wijzigt.

 

Is uw toestel niet geschikt voor 4G? Dan kunt u bij ons een nieuw toestel bestellen. Neem hiervoor contact met ons op.

Heeft u nog vragen?

Indien u een vraag heeft over uw toestelinstellingen, dan kunt u een mail sturen naar support@eazit.nl. Indien u uw 3G toestel wilt vervangen voor een 4G of 5G toestel, dan kunt u een mail sturen naar orders@eazit.nl. Heeft u advies nodig over welk toestel het beste bij u past? Stuurt u dan een mail naar advies@eazit.nl, wij helpen u graag!

Top