Bereikbaarheid

Bepaal eenvoudig wanneer en voor wie je bereikbaar bent en vang inkomende gesprekken of berichten van (potentiële) cliënten of collega’s automatisch op. Ontdek de nieuwe mogelijkheden en kansen van videobellen om cliënten aan te trekken en te helpen.

Inleiding

Communicatie vormt de basis voor succesvol zakendoen. Dit geldt zeker voor mediators, waarbij goede communicatie met cliënten van cruciaal belang is om hen goed te kunnen helpen. Nog niet zo lang geleden waren de vaste telefoonlijn en een-op-eengesprekken daarbij de voornaamste communicatiemiddelen.

Bijvoorbeeld om:
• afspraken te maken;
• intakegesprekken te voeren;
• cliënten en collega’s te woord te staan.
• Eind jaren negentig kwamen daar de mobiele telefoon en e-mail bij, waardoor je bereikbaarheid ongetwijfeld sterk verbeterde.

Wildgroei aan communicatiemiddelen

Het aantal verschillende soorten communicatiemiddelen groeide snel door. Tegenwoordig is het zelfs zo enorm, dat de situatie voor veel mediators onoverzichtelijker is geworden. De ene cliënt wil graag bellen, een consult op locatie of juist WhatsAppen, terwijl de ander liever per e-mail communiceert. Weer een ander wil liever Facetimen, Skypen of met je bellen via internet. Hoewel mediators heel wat uren besteden aan communicatie, is de bereikbaarheid — ondanks alle nieuwe mogelijkheden — in de praktijk vaak juist verslechterd.

Betere bereikbaarheid en meer cliënten helpen

Het is tijd om daar iets aan te doen. Er is nu een oplossing beschikbaar die allerlei voordelen heeft:

  • Zet communicatiemiddelen in zodat je meer cliënten aantrekt en kunt helpen
  • Zorg voor een betere bereikbaarheid en houd jouw cliënten tevreden.
  • Geef hen een communicatiemiddel dat aansluit bij hun eigen behoeften en houd tegelijkertijd zelf het overzicht.

Veel mediators zoeken een totaaloplossing, waarbij vaste telefonie, mobiele telefonie en verschillende communicatiediensten via internet geïntegreerd zijn in één werkplek. En die oplossing? Die is er.

Unified Communications

Deze oplossing is Unified Communications, waarbij je zaken zoals telefonie, e-mail, chat en videobellen in één handig softwarepakket integreert. Je brengt structuur en overzicht aan, terwijl je tegelijkertijd collega’s en cliënten op een goede manier te woord staat. Voor mediators biedt het veel aanvullende mogelijkheden, die zorgen voor meer flexibiliteit en unieke manieren om nieuwe cliënten aan te trekken. Ook ben je hulpzoekenden efficiënt en optimaal van dienst, op een prettige en laagdrempelige manier.

Daarnaast bepaal je zelf voor wie én op welk moment je bereikbaar bent. Unified Communications geeft je dus de ultieme controle over je eigen bereikbaarheid en biedt uitgebreide mogelijkheden om je cliënten te helpen. Van intakegesprek tot een uitgebreid consult via videobellen.

De rol van VoIP

IP-telefonie (VoIP) maakt de weg vrij voor Unified Communications: het verenigen van telefonie, e-mail, chat en video(conferencing). IP-telefonie zorgt voor lagere beheerkosten en veel nieuwe functionaliteiten. Eenvoudig een cliënt (video)bellen door op een naam in de contactenlijst te klikken. En word je gebeld door een cliënt? Dan laat het CRM-systeem op het beeldscherm automatisch alle gegevens zien. Met Unified Communications zijn veel meer van dit soort toepassingen mogelijk.

Coligo Meetings integreert al je communicatiemiddelen tot één samenhangend systeem dat optimaal gebruik maakt van de mogelijkheden om de productiviteit en bereikbaarheid te verbeteren.

Videobellen

Videobellen betekent een revolutie voor mediators. Het maakt het mogelijk om op een laagdrempelige manier een eerste kennismakings- of intakegesprek te voeren. Een hulpzoekende vindt het vaak prettig om in zijn of haar vertrouwde omgeving de eerste stap te zetten. Zo neem je als mediator direct drempels weg en bereik je een groep cliënten die zich anders niet gemeld zou hebben. Met Coligo Meetings voer je naast gesprekken met cliënten ook eenvoudig individuele- of groepsgesprekken met eventuele collega’s.

.

Flexibiliteit

Net gestart als mediator? En wil je flexibel zijn en niet direct aan een contract vastzitten? Kies voor een leverancier met een maandelijks opzegbaar abonnement. Op deze manier kun je direct ontdekken of het bieden van online mediation middels videobellen wat voor jou is.

 

Verschillende vormen van online mediation

Er zijn verschillende vormen van online mediation. Dit kan bijvoorbeeld door videobellen, maar is ook goed te combineren met het fysiek bezoeken van de praktijk. Veel mediators doen de intake in de praktijk en de vervolgsessies thuis. Net wat bij de cliënt past.

Optimale bereikbaarheid

Als mediator wil je graag zelf kunnen bepalen wanneer en waar je bereikbaar bent. Op het moment dat je cliënten aan het behandelen bent, ben je vaak niet goed bereikbaar. Met Coligo schakel je eenvoudig inkomende oproepen door naar een collega of voicemail. Ben je niet aanwezig op de praktijk? Dan is het mogelijk om kosteloos door te schakelen van je vaste nummer naar je mobiele telefoon of andersom. Ook is het altijd mogelijk om twee nummers aan je mobiel te koppelen, terwijl je maar één simkaart gebruikt. Zo bespaar je direct op abonnementskosten.

 

Voordelen van Colligo Meetings

Het gebruik van Coligo Unified Communications heeft veel te bieden, waaronder fiscaal voordeel, een professionele uitstraling door een netnummer in plaats van een 06-nummer en je krijgt veel inzicht. Coligo Meetings heeft specifiek voor mediators veel voordelen:

  • Eenvoudig en snel een mediationgesprek opzetten via chat of videobellen.
  • Ook geschikt voor groepsmediation
  • Web-gebaseerd, waardoor iedereen met internet kan deelnemen.
  • Met wachtkamer, zodat je volledig in controle bent over je call.
  • Eenvoudig scherm en documenten delen.
  • Geen externe software nodig.
  • Maandelijks opzegbaar.

Kies voor een totaaloplossing

Bellen, chatten, videovergaderen en bestanden delen vanuit diverse devices via één applicatie is nog nooit zo eenvoudig geweest. Het baanbrekende en innovatieve communicatieplatform van Coligo Meetings biedt een volledige online oplossing waarin zowel vaste telefonie als mobiele telefonie en webcommunicatiediensten samenkomen.

Toekomstbestendig en schaalbaar

Coligo is gebouwd met de meest geavanceerde technologie en is mede daardoor een toekomstbestendig platform. Volledig schaalbaar en je hoeft geen investeringen in software te doen. De implementatie in je praktijk verloopt eenvoudig en snel. Coligo is opgebouwd in open standaarden. Hierdoor kun je gemakkelijk koppelingen maken met software van derden. Alle data wordt veilig opgeslagen op Nederlandse servers.

Interesse neem vrijblijvend contact op voor meer informatie

Top