3 typen
telefoonsystemen voor zakelijk bellen vergeleken

Voor zakelijk bellen kunt u tegenwoordig meerdere kanten op. Hieronder delen we een overzicht van 3 typen zakelijke telefoonsystemen voor het mkb met hun belangrijkste eigenschappen en functionaliteiten. Zo ziet u in een oogopslag welk systeem aan uw zakelijke wensen voldoet.

1. Cloud-telefoonsystemen

Bij cloud-telefoonsystemen wordt uw complete bedrijfstelefonie in de cloud ondergebracht. De enige vereiste is dat u beschikt over een goede en stabiele internetverbinding. Alle functionaliteiten van de telefooncentrale zijn online via een browser of mobiel apparaat toegankelijk.

Voor wie geschikt? Cloud-telefoonsystemen zijn ideaal voor bedrijven die snel aan de slag willen en ook graag profiteren van lage kosten en meer flexibiliteit.

Voordelen

  • Snel op te zetten;
  • Minimale onderhoudskosten;
  • Zeer geschikt voor hybride werken;
  • Integratie met mobiele telefonie mogelijk;
  • Eenvoudig en intuïtief beheerportaal;
  • Het toevoegen van nieuwe gebruikers verloopt vlot en eenvoudig;
  • Gebruikers profiteren van geactualiseerde software; updates en onderhoud worden op afstand uitgevoerd;
  • Wordt gehost in een goed beveiligd datacenter dat dedicated gebruikt wordt voor VoIP-telefonie;
  • Flexibel inzetbaar, groeit mee met uw bedrijfsbehoeften;
  • Volop functionaliteiten, waaronder gespreksbeheer en -rapportages.

2. On-premise PBX-telefoonsysteem

Aan de andere kant van het spectrum bevinden zich de on-premise PBX-telefoonsystemen. Dit zijn fysieke telefoonsystemen op de bedrijfslocatie die alle gespreksrouteringen op het bedrijfstelefoonnetwerk regelen. Deze systemen zijn duurder om te implementeren dan cloud-telefoonsystemen.

Voor wie geschikt? Voor organisaties die volledige controle willen over het beheer en onderhoud van hun telefoonsysteem. Denk aan een ziekenhuis dat een verhoogde beveiliging moet hanteren voor het beschermen van patiëntgegevens.

Voordelen

  • Het telefoonsysteem is en blijft uw bedrijfseigendom;
  • Ideale telefonieoplossing voor organisaties die moeite hebben om een sterke internetverbinding te onderhouden. (Eventuele internetproblemen resulteren immers niet in telefonische downtime.)

3. Cloud PBX-telefoonsysteem

Een cloud PBX-telefoonsysteem is een hybride vorm, namelijk: cloud-based telefonie gebaseerd op een bestaand on-premise PBX-telefoonsysteem. Het neemt uw telefoonsysteem op locatie als uitgangspunt en plaatst het in de cloud. Zo behoudt u de vertrouwdheid van uw huidige PBX-systeem, terwijl u profiteert van de voordelen van werken in de cloud. Verderop leest u meer over de voordelen.

Voor wie geschikt? Dit type telefoonsysteem is ideaal voor een bedrijf met een bestaand, goed ontworpen, dan wel op maat gemaakt PBX-telefoonsysteem dat zijn waarde voorlopig nog bewijst.

Voordelen

Vertrouwd zakelijk bellen met Eazit

Eazit biedt zakelijke telefoonsystemen voor elke zakelijke behoefte. Ons deskundige team helpt u graag bij het kiezen van de beste oplossing voor uw bedrijf. Is snelheid een must? Wij kunnen binnen enkele minuten een cloud-based oplossing voor u opzetten. Neem contact op via onderstaande button voor meer informatie.

NIS2-richtlijn: Hoe past u uw organisatie aan de nieuwe cyberveiligheidseisen aan?

  In een tijd waarin digitale dreigingen, zoals cyberaanvallen en economische verstoringen, steeds meer toenemen, is het van cruciaal b…

Succesvolle cyberaanval Nederlandse leger door nalatigheid

Gisteren kwam naar buiten dat Chinese hackers toegang hebben gekregen tot computersystemen van het Nederlandse leger. Ondanks dat er geen belangrij…

(Microsoft)Teams Versterken: Cloud Telefonie Integratie voor Maximale Efficiëntie

In de steeds veranderende wereld van informatietechnologie is het voor IT-besluitvormers en ondernemers van cruciaal belang om tools te selecteren …