Hoe werken
zakelijke cloud-telefoonsystemen?

Zakelijke cloud-telefoonsystemen maken gebruik van een internetverbinding om spraak-, chat- en videocommunicatie tussen medewerkers en (potentiële) klanten mogelijk te maken. In dit artikel ontdekt u hoe deze systemen werken. Daarnaast ontdekt u wat de grootste voordelen zijn voor mkb’ers om een cloud-telefoonsysteem te overwegen.

Internetconnectiviteit is randvoorwaarde

Elk onderdeel van het telefoonsysteem, met inbegrip van telefoonoproepen, chatfuncties en videobellen, verloopt via het internet. De servers, die het cloud-telefoonsysteem hosten en waarop data is opgeslagen, zijn uitsluitend via het internet toegankelijk. De data wordt direct naar het apparaat van de gebruiker(s) gezonden om van de telefoondienst gebruik te kunnen maken.

Telefonie via de cloud vergt een stabiele internetverbinding. Een langzame of haperende internetverbinding zorgt voor verstoringen en (bereikbaarheids)problemen voor uw bedrijf.

Geen telefoonlijn nodig

Cloud-telefoonsystemen zijn niet afhankelijk van telefoonlijnen voor het plaatsen van oproepen. Met een cloud-telefoonsysteem hoeven bedrijven dus geen bestaande telefoonlijnen om te leiden. Ook is het voor de telefonische bereikbaarheid niet meer per se nodig om via een bureautoestel te communiceren.

Servers voor cloud-telefoonsystemen

Onze cloud-telefoonsystemen bevinden zich op beveiligde servers die toegang hebben tot het internet. De zakelijke telefoondienst wordt via de internetverbinding aan elk telefoontoestel geleverd. Er wordt gebruikgemaakt van redundante datacenters in Nederland, die dedicated gebruikt worden voor onze communicatie-oplossingen. Dit zorgt voor meer stabiliteit en tevens voor een extra beveiligingslaag.

Hoe cloud-telefoonsystemen werken voor medewerkers

Qua gebruikerservaring zullen medewerkers niet direct een verschil merken in de manier waarop een cloud-telefoonsysteem werkt ten opzichte van telefonie via de koperlijn (traditionele telefoonsystemen op locatie). De oproepen zijn van hogere kwaliteit en er zijn meer functies beschikbaar, maar het concept komt in grote lijnen overeen.

Medewerkers profiteren vooral van de lagere kosten én aanvullende functies en flexibiliteit die een cloud-gebaseerd telefoonsysteem biedt. Enkele belangrijke voordelen:

  • U bespaart fors op onderhouds- en vervangingskosten waarvan sprake is bij traditionele telefooncentrales;
  • Gebruikers hebben de mogelijkheid om vanaf elk apparaat met een internetverbinding te werken (dus ideaal voor thuiswerken!);
  • Goed te combineren en integreren met mobiele aansluitingen;
  • Gebruikers genieten van hoge gesprekskwaliteit (vereiste is een goede internetverbinding en configuratie);
  • Eventuele problemen kunnen op afstand worden opgelost, zonder dat er een technicus aan te pas hoeft te komen, waardoor de downtime sterk wordt beperkt;
  • Medewerkers hebben direct toegang tot de nieuwste updates en functies, ter bevordering van de efficiëntie op de werkvloer en hun werkprestaties;
  • Medewerkers kunnen eenvoudig voicemails instellen, een gespreksopname starten, wachtmuziek of wachtberichten wijzigen en diverse andere functionaliteiten beheren;
  • Spraakoproepen, videobellen en chatten in één geïntegreerd systeem

Hoe cloud-telefoonsystemen werken voor bedrijven

Mkb’ers besparen tijd en geld met een cloud-telefoonsysteem. Cloud-telefoonsystemen zijn flexibel en schaalbaar in opzet en bieden veel voordelen. Hieronder delen we de belangrijkste voordelen voor het mkb om over te stappen op een cloud-gebaseerd telefoonsysteem:

  • U biedt personeel meer flexibiliteit en mogelijkheden voor thuiswerken, vanaf elk gewenst apparaat (bijv. bureautoestel, pc/laptop of mobiel);
  • Belprofielen zijn eenvoudig in te stellen en te managen via de telefoon;
  • Binnen enkele minuten stelt u een online account en telefoonnummer in voor (nieuwe) medewerkers;
  • Cloud-telefoonsystemen zijn volledig schaalbaar en flexibel, om perfect mee te bewegen met uw zakelijke behoeften;
  • U krijgt toegang tot extra (data)rapportages om uw klantenservice te verbeteren.

Professioneel advies

Wilt u meer weten over onze cloud-telefoonoplossingen en de (financiële) voordelen voor uw bedrijf? Onze klantadviseurs helpen u graag verder met advies op maat.

MEER OVER CLOUDTELEFONIE VAN EAZIT

Succesvolle cyberaanval Nederlandse leger door nalatigheid

Gisteren kwam naar buiten dat Chinese hackers toegang hebben gekregen tot computersystemen van het Nederlandse leger. Ondanks dat er geen belangrij…

(Microsoft)Teams Versterken: Cloud Telefonie Integratie voor Maximale Efficiëntie

In de steeds veranderende wereld van informatietechnologie is het voor IT-besluitvormers en ondernemers van cruciaal belang om tools te selecteren …

Eerlijk over Bellen met Microsoft Team: Een Overzicht voor Ondernemers

De revolutie in zakelijke communicatie is niet te missen, vooral met de opkomst van Microsoft Teams Telefonie. Wij krijgen steeds meer vragen over …