Cloud-telefoonsystemen plaatsen uw zakelijke telefonie in de cloud. Daarmee is elke functie en functionaliteit toegankelijk via het internet, op elke locatie en vanaf elke smart device met een internetverbinding. Dit maakt flexibel en on-the-go werken mogelijk, voor optimale afstemming met uw zakelijke behoeften. Kortom, voordelen te over. De nadelen van cloud-telefoonsystemen worden echter niet vaak genoemd. Eazit vertelt u graag het eerlijke en complete verhaal. Daarom benoemen we in dit artikel de voor- Ć©n de nadelen van cloud-telefonie. Zo kunt u een weloverwogen keuze maken passend bij uw onderneming.

De voordelen van cloud-telefonie

De belangrijkste voordelen van cloud-telefonie op een rij:

Voordeliger

Dat cloud-telefonie doorgaans voordeliger is, is voor de meeste bedrijven de belangrijkste reden om ervoor te kiezen. Cloud-telefonie gebruikt het internet om telefoongesprekken tot stand te brengen. De belkosten zijn stukken lager dan via een traditioneel telefoonsysteem. Dat geldt eveneens voor de installatie en het onderhoud daarvan. Ook heeft men de optie voor onbeperkt bellen in Nederland en indien gewenst in Europa.

Snel van start

Bij cloud-telefonie draait de telefooncentrale volledig in de cloud, zo ook het beheer ervan. Gebruikers hebben gemakkelijk toegang tot de functionaliteiten. Beheerders (en gebruikers tot op zekere hoogte) kunnen in een handomdraai zelf wijzigingen doorvoeren.

Meer continuĆÆteit

Cloud-telefonie maakt tijds- en locatieonafhankelijk werken mogelijk. De bereikbaarheid wordt nog meer gewaarborgd met de keuze voor Vast-mobiel integratie en de desktopapplicatie. De combinatie van VoIP en Vast-mobiel integratie zorgt ervoor men kan werken waar en wanneer men dat wil. (Verder treffen cloudproviders over het algemeen aanvullende maatregelen om de continuĆÆteit te waarborgen, zoals back-up-oplossingen, zodat eventuele storingen vlot worden opgelost.)

Flexibel

De volgende eigenschappen maken cloud-telefonie flexibel:

  • U kunt snel opschalen wanneer uw bedrijf groeit. Gebruikers toevoegen en wijzigingen doorvoeren gaat snel en eenvoudig;
  • U bent verzekerd van de laatste functionaliteiten en updates;
  • U kunt zelf de telefooncentrale beheren en naar wens functionaliteiten toevoegen of wijzigen;
  • De mogelijkheid om tijds-, locatie- en device-onafhankelijk te werken, dankzij de integratie met mobiele telefonie, video conferencing en nog veel meer.

 

Nadelen van cloud-telefonie

U ziet: cloud-telefonie kent veel voordelen. Toch kunnen er beperkingen zijn. Welke dat zijn, leest u hieronder.

Betrouwbare internetverbinding is vereist

Cloud-telefonie vereist een betrouwbare internetverbinding om de beste kwaliteit te kunnen leveren. Het goede nieuws: internetverbindingen zijn de voorbijgaande jaren sneller en betrouwbaarder geworden en ook op steeds meer plekken in Nederland standaard al beschikbaar.

In buitengebieden waar de internetverbinding minder snel of stabiel is, zijn aanvullende internetoplossingen nodig voor een stabiele cloud-telefonie ervaring, zoals 4G internet. Onze experts informeren u graag over de benodigde internetverbinding(en) en -snelheden voor soepele zakelijke communicatie.

Wifi-problemen

Als de capaciteit van uw wifi onvoldoende is, kan het voorkomen dat online toepassingen op bepaalde plekken in uw gebouw of kantoor haperen. Daardoor kan er vertraging optreden of kunnen verbindingen abrupt afbreken. Bedraad internet biedt doorgaans de meest stabiele internetervaring, maar u kunt ook investeren in technologieƫn waarmee u verzekerd bent van een goede wifi-verbinding in uw gebouw. Enkele snel te implementeren wifi-oplossingen:

  • Het upgraden van de wifi-router. Hierbij kunt u denken aan een firmware upgrade of het kiezen van een nieuw model;
  • Een mesh wifi-netwerk. Hierbij wordt voor optimale dekking Ć©Ć©n groot wifi-netwerk gevormd door het plaatsen van meerdere wifi-access points in uw bedrijfspand of kantoor.

 

Overstappen naar cloud-telefonie

Wilt u ook cloud-telefonie met flexibele opties die aansluiten bij uw onderneming? Neem contact met ons op via ons contactformulier, chat of telefonisch via 088-355 00 60.

Top