Zakelijke cloud-telefoonsystemen maken gebruik van een internetverbinding om spraak-, chat- en videocommunicatie tussen medewerkers en (potentiële) klanten mogelijk te maken. In dit artikel ontdekt u hoe deze systemen werken. Daarnaast ontdekt u wat de grootste voordelen zijn voor mkb’ers om een cloud-telefoonsysteem te overwegen.
Elk onderdeel van het telefoonsysteem, met inbegrip van telefoonoproepen, chatfuncties en videobellen, verloopt via het internet. De servers, die het cloud-telefoonsysteem hosten en waarop data is opgeslagen, zijn uitsluitend via het internet toegankelijk. De data wordt direct naar het apparaat van de gebruiker(s) gezonden om van de telefoondienst gebruik te kunnen maken.
Telefonie via de cloud vergt een stabiele internetverbinding. Een langzame of haperende internetverbinding zorgt voor verstoringen en (bereikbaarheids)problemen voor uw bedrijf.
Cloud-telefoonsystemen zijn niet afhankelijk van telefoonlijnen voor het plaatsen van oproepen. Met een cloud-telefoonsysteem hoeven bedrijven dus geen bestaande telefoonlijnen om te leiden. Ook is het voor de telefonische bereikbaarheid niet meer per se nodig om via een bureautoestel te communiceren.
Onze cloud-telefoonsystemen bevinden zich op beveiligde servers die toegang hebben tot het internet. De zakelijke telefoondienst wordt via de internetverbinding aan elk telefoontoestel geleverd. Er wordt gebruikgemaakt van redundante datacenters in Nederland, die dedicated gebruikt worden voor onze communicatie-oplossingen. Dit zorgt voor meer stabiliteit en tevens voor een extra beveiligingslaag.
Qua gebruikerservaring zullen medewerkers niet direct een verschil merken in de manier waarop een cloud-telefoonsysteem werkt ten opzichte van telefonie via de koperlijn (traditionele telefoonsystemen op locatie). De oproepen zijn van hogere kwaliteit en er zijn meer functies beschikbaar, maar het concept komt in grote lijnen overeen.
Medewerkers profiteren vooral van de lagere kosten én aanvullende functies en flexibiliteit die een cloud-gebaseerd telefoonsysteem biedt. Enkele belangrijke voordelen:
Mkb’ers besparen tijd en geld met een cloud-telefoonsysteem. Cloud-telefoonsystemen zijn flexibel en schaalbaar in opzet en bieden veel voordelen. Hieronder delen we de belangrijkste voordelen voor het mkb om over te stappen op een cloud-gebaseerd telefoonsysteem:
Wilt u meer weten over onze cloud-telefoonoplossingen en de (financiële) voordelen voor uw bedrijf? Onze klantadviseurs helpen u graag verder met advies op maat.